Hvis du oplever, at din e-mailadresse eller hjemmeside ikke virker, så kan det skyldes én af nedenstående årsager.
Udestående faktura hos Punktum dk
Hvis vi ikke har modtaget betaling for fornyelse af dit .dk-domænenavn, så vil domænet blive suspenderet hos os. Er dit domænenavn suspenderet, og har du en mail eller en hjemmeside, som bruger domænet, vil det ikke længere virke.
Du kan få genoprettet dit domænenavn igen ved at logge ind på vores online selvbetjening. Du kan følge vores vejledning ved at klikke her.
Manglende validering
Hos Punktum dk er du som registrant påkrævet at gennemføre en ID-kontrol med MitID, når du skal aktivere dit domæne.
Dette gør vi for at have retvisende oplysninger og sikre din brugsret til domænet.
Hvis ID-kontrollen ikke gennemføres inden for den givne tidsfrist, vil domænet blive suspenderet, og efter 30 dages suspension vil det blive slettet.
Domænet genoprettes/aktiveres automatisk, når du logger ind på selvbetjeningen og tilknytter MitID.
Opsætning hos din DNS-udbyder
Når du har brugsretten til et domænenavn, er du kunde hos Punktum dk. Udover os har du også en registrering hos din udbyder, som står for din hosting (opsætning af mail eller hjemmeside). Derfor skal din opsætning ved din udbyder være sat korrekt op. De kan have deaktiveret domænet grundet manglende vedligeholdelse, i form af betaling samt opdatering af kontaktoplysninger. Det er derfor vigtigt, at du vedligeholder begge aftaler. Hvis problemet ligger hos din udbyder, skal du kontakte udbyderen for at få genoprettet domænenavnet.
Tak for det
- det er vi glade for at høre.
Hmmm, det var ikke så godt
- skriv til os
Fandt du svaret nyttigt?
Hvis du stadig har spørgsmål er vi klar til at hjælpe!